Door Elwin Veldhuis, Haags Congres Bureau
Op 15 maart aanstaande gaan we iets bijzonders doen in Utrecht. We gaan met directeuren kinderopvang en basisonderwijs aan de slag met het optimaal inzetten van klantenergie, kindenergie en last but not least medewerker-energie.
Een positieve dag vol handvatten, praktijkvoorbeelden en inspiratie uit deze en andere (aanpalende) sectoren.
We kennen allemaal de hectiek en dynamiek van het werken in het primair onderwijs, de kinderopvang of een integraal kindcentrum. Uw medewerkers zijn echter in staat om onder hoge druk met deze dynamiek om te gaan, doordat zij als professional in onbevreesde teams mogen werken. U als leider moet hen er dan wel bij helpen en dit voor hen mogelijk maken!
Dus hoe faciliteer je dit? Wat moet je doen en wat vooral niet? Hoe gebruik je feedback van ouders ten positieve en hoe help je de pedagogisch medewerkers en leraren hier gestructureerd mee om te gaan? Hoe zorg je voor een gedragen ambitie die richting geeft?
Wat uw medewerkers willen voor de kinderen, een veilige en fijne speel- en leeromgeving met ruimte voor fouten en om dingen met elkaar te ontdekken, dat wilt u toch ook voor uw medewerkers?
Graag heet ik u welkom tijdens het HCB Seminar ‘De Nationale Directeurendag Kinderopvang & Basisonderwijs 22/23 – Energieke Klantgerichte Organisaties’ op 15 maart in Utrecht. Op deze dag gaan we luisteren naar en leren van elkaar en samen aan de slag!
Meer informatie leest u op de website van het Haags Congres Bureau
Deze blog verscheen eerder op VL-nieuws.nl